Workforce Management Software selectie

WFM Software

Overweegt u de aanschaf van een softwarepakket om uw personeelsplanning en het Workforce Management proces te ondersteunen? Of bent u nieuwsgierig naar wat een WFM-softwarepakket voor u kan betekenen? Of welk pakket is voor u het meest geschikt? Lees dan zeker even verder.

  • Onafhankelijke blik en ruime ervaring

  • Hulp bij aanschaf nieuw pakket

  • Meer rendement uit uw huidige pakket

Whitepaper Downloaden

Workforce Management en het verhaal achter de software

Workforce Management heeft als doel een goede balans te vinden tussen de efficiency behoefte van de organisatie, de service behoefte van de klant en de persoonlijke behoefte van de medewerkers. Een voorwaarde die geldt voor het goed functioneren van een WFM-afdeling binnen een klantcontactcenter, is dat de processen vastgelegd en ingericht zijn.

Is dit het geval, dan is WFM grotendeels een rekenoefening. Alle variabelen die van invloed kunnen zijn op het planproces dienen te worden gevangen in wiskundige vergelijkingen. De complexiteit van deze vergelijkingen laten zich beïnvloeden door de hoeveelheid aan verschillende skills en mediatypes (bijvoorbeeld: voice en non-voice) die de organisatie kent.

Software oplossingen

Tegenwoordig zijn er tal van softwareproducten die speciaal ontwikkeld zijn om het Workforce Managementproces te begeleiden. Deze pakketten zijn zowel voor grote als kleinere klantcontactcenters geschikt. Wat de omvang van uw organisatie ook is, als u effectieve roosters wilt maken dan kan software u daarbij helpen.

Vandaag de dag zijn er naast de cliëntoplossingen ook SaaS-oplossingen (Software as a Service) beschikbaar. Deze SaaS-oplossingen doen zeker niet onder voor de bekende cliëntoplossingen en ze zijn prijstechnisch aantrekkelijk om ook in kleinere klantcontactcenters uit te rollen. De kosten van de SaaS-oplossingen worden maandelijks gefactureerd en zijn maandelijks aanpasbaar, waardoor ze u goed kunnen voorzien in uw wensen. Niet onbelangrijk: WFM-software helpt u om in minder tijd betere resultaten te behalen.

Spril en Software

Spril heeft met haar onafhankelijke blik en ruime ervaring in de markt alle kennis in huis om u te helpen een goede keuze te maken bij de aanschaf van een softwarepakket. Ook kunnen wij u helpen om meer rendement uit uw huidige softwarepakket te halen. Voorbeelden van advies op dit vlak zijn een software selectietraject, of een software “APK”, waar de verbeterpunten inzichtelijk mee worden gemaakt.

Klanten over Spril

Lees alle verhalen

”We kunnen de personeelscapaciteit beter afstemmen op de behoefte”Vodafone-Ziggo

Lees meer