Capaciteitsmanagement en Erlang C de basis

Capaciteitsmanagement en Erlang C de basis

In deze training over Capaciteitsmanagement/capaciteitsplanning en Erlang C, gaan we het hebben over Poolmanagement, wachttijdtheorie (Erlang-C), computersimulatie, voice- en non-voice stromen, voor- en nadelen van single en multi-skilling en we gaan capaciteits- en budgetberekeningen maken.

  • 1 dag
  • € 499,- ex BTW (21%)
  • Klanten beoordelen ons gemiddeld met een 9!

Download brochure

Wat kun je na deze training?

  • Uitleggen wat de rol van capaciteitsmanagement is binnen de Workforce management cyclus
  • Erlang-c gebruiken om je bezetting te bepalen
  • Capaciteitsberekeningen maken op voice en non-voice stromen

Wat weet je na deze training?

  • Welke stappen je moet doorlopen om tot een capaciteitsinschatting te komen
  • Hoe een capaciteitsplan eruit ziet en wat je ermee kunt
  • De verschillende definities en terminologie die betrekking hebben op capaciteitsmanagement
Poolmanagement en budgetteren

Inhoud Capaciteitsmanagement en Erlang C de basis

  • Wat houdt het proces capaciteitsmanagement in?;
  • Drie drijvende krachten van inbound contactcenters;
  • Definities en capaciteitsberekeningen;
  • Callcenter staffing;
  • Erlang-C;
  • Skills-based routing;
  • Computersimulatie;
  • Contacttypen en skills: single en multi-skill, single en multi-channel;
  • Synchronous en non-synchronous verkeer;
  • Hoe ziet een capaciteitsplan eruit en wat kun je ermee doen?;
  • Operationeel poolmanagement;
  • Stappenplan capaciteitsmanagement;
  • Eindopdracht: bereken de benodigde uren van een contactcenter.

Certificaat

Deelnemers die het hele programma met goed gevolg doorlopen, ontvangen een certificaat van deelname.


Prijzen

€ 499,- ex BTW (21%)


Data & Locaties
14-01-2021


Trainingsdagen zijn op:
12-03-2021

 

Vanwege de coronabeperkingen worden al onze trainingen online gegeven.
Als deze beperkingen worden opgeheven gaan we weer in Almere trainen.
Microfoonstraat 5, 1322 BN

Gerelateerd