Nick Sneijder

Nick Sneijder

Q&A

Hoe kwam je in aanraking met Workforce Management?

Bij T-Mobile werd ik na een reorganisatie boventallig. Ik kwam toen in contact met de manager van WFM en hij vroeg om eens te kijken bij de afdeling Traffic. Het contact dat ik daarvoor had met WFM was niet meer dan het doorgeven van de beschikbare adviseurs en het schakelen met Traffic voor extra ad hoc coaching.


Je allereerste werkgever

Restaria van Sommeren.


Wat vind je het leukst van Workforce Management?

De balans zoeken tussen het meest optimale rooster en de medewerkerstevredenheid, waardoor je jezelf constant uitdaagt om een open blik te houden. De beste keuze van gisteren, hoeft namelijk niet ook de beste beslissing voor vandaag te zijn.


Waarom kies je nu nog steeds voor het vak Workforce Management?

Geen dag is hetzelfde in WFM-land. Hierdoor leer ik elke dag weer, zowel inhoudelijk als wat competenties betreft. Na een aantal jaar inhouse gezeten te hebben, wil ik graag mijn WFM-kennis delen en leren van anderen.


Wat heeft Workforce Management jou geleerd?

De vraag achter de vraag te vinden. Vaak is het eerste verzoek een symptoom en ik kom graag tot de kernvraag om een structurele oplossing te vinden.

Waar heb je voor SPRIL gewerkt?

Innogy. Dit is het moederbedrijf van Essent en Energiedirect.nl. Ik heb daar gewerkt als Trafficker en Planner.


Favoriete opdracht?

Het optimaliseren van processen en het coachen van WFM’ers.


Wat doe je graag naast je werk?

Muziek luisteren, met vrienden afspreken en pogingen om de sportschool te bezoeken.


Favoriete series

The Walking Dead, Suits en Orange is the New Black.


Favoriete  eten

Indisch, Sushi en Tapas