Verhogen medewerkerstevredenheid

Ervaren uw medewerkers een te hoge werkdruk? Zijn ze ontevreden over de werkprivé balans? Of gaat de samenwerking tussen de operatie en uw WFM-afdeling moeizaam? Dan is het verstandig goed naar de processen te kijken, passend te maken, medewerkers hierbij te betrekken en te investeren in de samenwerking. Met als gevolg: begrip en blije medewerkers.

Cliché? Of toch niet

Een aantal tips om uw medewerkerstevredenheid te verhogen. Ze klinken misschien cliché, u kent ze waarschijnlijk al, maar voert u ze ook uit?

  • Luister naar uw medewerkers, geef ze vertrouwen en neem ze serieus;
  • Waardeer uw medewerkers en geef ze oprechte feedback;
  • Zorg voor een gezonde werkprivé balans door flexibel werken te introduceren;
  • Laat ze deel uit maken van de missie, visie en waarden van uw bedrijf;
  • Deel de doelstellingen en laat ze hierin participeren;
  • Betrek uw medewerkers bij veranderingen;
  • Zorg voor up to date informatie en middelen.

Tevreden medewerkers zijn namelijk niet alleen productiever, denken actiever mee en zorgen voor blije klanten maar ook de loyaliteit neemt toe waardoor het verloop verlaagd wordt.

Spril helpen u graag uw WFM-processen in te richten

Wij van Spril helpen u graag uw WFM-processen zo in te richten dat er een optimale balans bestaat tussen uw bedrijfsdoelen, klant- en medewerkerstevredenheid. Dit doen we niet alleen door de WFM-processen vanuit een ‘ivoren toren’ te schrijven en te optimaliseren, maar zeker zo belangrijk de vertaalslag naar de medewerkers te maken. Ze betrekken in de procesoptimalisatie en ze uit te leggen waarom deze processen zo belangrijk zijn. Bent u nieuwsgierig voor wat wij voor u kunnen betekenen, neem dan gerust contact met ons op. Wij komen graag bij u langs.

Klanten over Spril

Lees alle verhalen

”We kunnen de personeelscapaciteit beter afstemmen op de behoefte”Vodafone-Ziggo logo

Lees meer

Pagina delen: