Inloggen

menu

Veelgestelde vragen

Voor elke vraag of uitdaging de juiste oplossing

Algemeen

Zeker! Wij kunnen zorgen voor een helder advies en een eventueel verbeterplan. Wil je hier graag meer over weten? Neem dan gerust contact met ons op. Wij komen graag bij je langs!
Op onze interim pagina vind je de meeste informatie m.b.t het inzetten van onze interim specialisten. Voor vragen over de kosten kun je het formulier invullen of contact opnemen via: 085-4013560
Spril is gevestigd aan de Microfoonstraat 5 , 1322BN in Almere.
Wanneer je een account aanmaakt, krijg je toegang tot premium content zoals whitepapers, blogs en onderzoeksartikelen!
Bij Spril maken we een onderscheid tussen WFM in de klantcontactcentra en alle overige branches in personeelsplanning. Denk hierbij aan zorg, retail en overheid.
We nemen vaak binnen 1 werkdag contact met je op. Wil je sneller antwoord op je vraag? Dan kan je ons bellen via 085-4013560 of mailen via info@spril.nl
Yes! Al onze opleidingen en trainingen zijn Cedeo en Cpion gecertificeerd.
Naast al onze trainingen en opleidingen bieden we ook in een maatwerk en/of in-company variant aan. De training wordt dan gegeven bij jouw organisatie op locatie! Hierbij kan het gehele aanbod speciaal worden afgestemd op de specifieke wensen en behoeften van jouw organisatie. Wij helpen je graag om te komen tot een optimaal opleidingstraject, wat naadloos aansluit bij de wensen en leerbehoefte van jouw organisatie. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Inhoudelijk

Wij hebben alle kennis in huis om jou verder te helpen een goede keuze te maken in de aanschaf van een softwarepakket, maar ook om je te helpen meer rendement uit jouw huidige pakket te halen. Wil je graag meer informatie over wat een WFM-pakket voor jouw contactcenter kan betekenen? Neem dan contact met ons op!
Eén van de redenen waarom een organisatie kiest voor zelfroosteren, is het verhogen van de medewerkerstevredenheid. Bijna iedereen vindt het fijn om invloed te hebben op zijn of haar rooster.  Roosters die al enkele weken vooruit worden gepubliceerd, maar door een ander zijn gemaakt, leveren een mindere mate van medewerkerstevredenheid en betrokkenheid op dan de roosters waar men zelf invloed op heeft kunnen uitoefenen.  Lees alles over zelfroosteren in dit artikel!
Dat hangt ervan af. Ten eerste kan een cao of een roosterhandboek hier regels aan stellen. Ten tweede: de ATW is brengt hierin duidelijkheid. Als er bijvoorbeeld meer dan 8 uur rust tussen de 2 delen van een gebroken dienst inzitten, dan zijn het 2 aparte diensten die je moet evalueren op de regels van de ATW. Hierdoor zal je als snel tegen een schending aanlopen. Als er minder dan 8 uur tussen de 2 delen inzit, dan kan het zijn dat er een ook schending ontstaat. In beide gevallen gaat dit over de minimale dagelijkse rusttijd. Al met al is een schending van de ATW snel gemaakt. Lees hier meer over in dit artikel.
Ja, dat kan zeker. Poolmanagement is het dusdanig inrichten van de groep medewerkers, dat deze kan meebewegen met de variatie in klantvraag, nu en in de toekomst. Het is een onderdeel van tactische en/of strategische personeelsplanning. Lees er alles over in het artikel; wat is poolmanagement? Of bekijk de training; poolmanagement, budgetteren en outsourcing.
Ja dat is mogelijk. 13 uur is wel het maximum. Met het inzetten van consignatie maakt de wetgever het mogelijk om op onvoorziene en niet planbare momenten te werken. Het werken in consignatiediensten wordt wel als zwaar gezien en daarom zijn er een aantal aanvullende regels. Deze maken het toepassen complexer. Wil jij nu weten wat de belangrijkste regels rondom consignatie zijn? Lees dan gauw onze FAQ! 
Zeker! Wij kunnen zorgen voor een helder advies en een eventueel verbeterplan. Wil je hier graag meer over weten? Neem dan gerust contact met ons op. Wij komen graag bij je langs!
Wij hebben alle kennis in huis om jou verder te helpen een goede keuze te maken in de aanschaf van een softwarepakket, maar ook om je te helpen meer rendement uit jouw huidige pakket te halen. Wil je graag meer informatie over wat een WFM-pakket voor jouw contactcenter kan betekenen? Neem dan contact met ons op!
Eén van de redenen waarom een organisatie kiest voor zelfroosteren, is het verhogen van de medewerkerstevredenheid. Bijna iedereen vindt het fijn om invloed te hebben op zijn of haar rooster.  Roosters die al enkele weken vooruit worden gepubliceerd, maar door een ander zijn gemaakt, leveren een mindere mate van medewerkerstevredenheid en betrokkenheid op dan de roosters waar men zelf invloed op heeft kunnen uitoefenen.  Lees alles over zelfroosteren in dit artikel!
Dat hangt ervan af. Ten eerste kan een cao of een roosterhandboek hier regels aan stellen. Ten tweede: de ATW is brengt hierin duidelijkheid. Als er bijvoorbeeld meer dan 8 uur rust tussen de 2 delen van een gebroken dienst inzitten, dan zijn het 2 aparte diensten die je moet evalueren op de regels van de ATW. Hierdoor zal je als snel tegen een schending aanlopen. Als er minder dan 8 uur tussen de 2 delen inzit, dan kan het zijn dat er een ook schending ontstaat. In beide gevallen gaat dit over de minimale dagelijkse rusttijd. Al met al is een schending van de ATW snel gemaakt. Lees hier meer over in dit artikel.
Ja, dat kan zeker. Poolmanagement is het dusdanig inrichten van de groep medewerkers, dat deze kan meebewegen met de variatie in klantvraag, nu en in de toekomst. Het is een onderdeel van tactische en/of strategische personeelsplanning. Lees er alles over in het artikel; wat is poolmanagement? Of bekijk de training; poolmanagement, budgetteren en outsourcing.
Ja dat is mogelijk. 13 uur is wel het maximum. Met het inzetten van consignatie maakt de wetgever het mogelijk om op onvoorziene en niet planbare momenten te werken. Het werken in consignatiediensten wordt wel als zwaar gezien en daarom zijn er een aantal aanvullende regels. Deze maken het toepassen complexer. Wil jij nu weten wat de belangrijkste regels rondom consignatie zijn? Lees dan gauw onze FAQ! 
Op onze interim pagina vind je de meeste informatie m.b.t het inzetten van onze interim specialisten. Voor vragen over de kosten kun je het formulier invullen of contact opnemen via: 085-4013560
Bevind jouw organisatie zich in de overheid of dienstverlening sector? Dan kun je contact opnemen met Pernille Dekker via: 0622448476. Voor zorg gerelateerde vragen kun je Job Vogel bellen via: 0624140496. Of klik hier om direct in interimmer te huren!
Spril is gevestigd aan de Microfoonstraat 5 , 1322BN in Almere.
Zeker! Meld je hier aan voor de nieuwsbrief, en blijf op de hoogte van de nieuwste content en updates!
Wanneer je een account aanmaakt, krijg je toegang tot premium content zoals whitepapers, blogs en onderzoeksartikelen!
Bij Spril maken we een onderscheid tussen WFM in de klantcontactcentra en alle overige branches in personeelsplanning. Denk hierbij aan zorg, retail en overheid.
We nemen vaak binnen 1 werkdag contact met je op. Wil je sneller antwoord op je vraag? Dan kan je ons bellen via 085-4013560 of mailen via info@spril.nl
Yes! Al onze opleidingen en trainingen zijn Cedeo en Cpion gecertificeerd.
Je kunt voor ons gehele academieaanbod het beste kijken op de volgende pagina. Aan de hand van filters en een zoekfunctie vind je gemakkelijk en snel de beste opleiding/training voor jou!
Naast al onze trainingen en opleidingen bieden we ook in een maatwerk en/of in-company variant aan. De training wordt dan gegeven bij jouw organisatie op locatie! Hierbij kan het gehele aanbod speciaal worden afgestemd op de specifieke wensen en behoeften van jouw organisatie. Wij helpen je graag om te komen tot een optimaal opleidingstraject, wat naadloos aansluit bij de wensen en leerbehoefte van jouw organisatie. Neem contact met ons op voor meer informatie.
Twijfel niet om je last-minute nog in te schrijven voor een opleiding of training! Eén van onze kernwaarden is snelheid en wij zorgen er dan ook voor dat er altijd én snel een passende oplossing is. Voor meer vragen over een opleiding of training kun je contact opnemen met Pepijn Martens (personeelsplanning gerelateerd) via: 0614422700 of Sebastian Althof (WFM gerelateerd) via: 0650882618
Al onze opleidingen en trainingen worden gegeven aan onze trainingslocatie in Almere: Microfoonstraat 5, 1322BN Almere

Jouw uitdagingen

Verhogen medewerkerstevredenheid

Ervaren jouw medewerkers een hoge werkdruk? Zijn ze ontevreden over de balans tussen werk een privé? Of gaat de samenwerking tussen de operatie en je WFM-afdeling moeizaam? Dan is het tijd om goed naar de processen te kijken. Maak ze passend, betrek je medewerkers hierbij en investeer in de samenwerking. Met als gevolg: begrip en blije medewerkers.

Zelfroosteren

Houd al je medewerkers maar eens tevreden met die werktijden, die opgelegde beschikbaarheid, die veranderende roosters. Dat is zeker niet gemakkelijk. Maar je wil natuurlijk wel bijdragen aan een goede werk-privébalans en laten zien dat je goed werkgeverschap hoog in het vaandel draagt. En dan moet je ook nog meebewegen in een snel ontwikkelende markt. Spril heeft het antwoord: zelfroosteren.

Optimalisatie en verbeteren bereikbaarheid

Bereikbaarheid van het contactcenter en klantbeleving hebben een directe relatie. Slechte bereikbaarheid laat de klantbeleving kelderen, terwijl goede bereikbaarheid relatief weinig doet voor de klanttevredenheid. De keuze is aan jou: welk niveau wil je bereiken en wat heb je daarvoor over? Om antwoord op die vraag te vinden, hebben we het bij Spril graag met je over het gewenste servicelevel. Dat level legt een verband bloot tussen de gewenste resultaten en de benodigde middelen. Daarmee is het een evenwichtig, concreet doel voor planning en budgettering.

Tijdelijk invullen van WFM functies

Workforce Management is een vak. Wij begrijpen dat jij daar af en toe best wat ondersteuning bij kunt gebruiken. Die ondersteuning hebben wij in huis. Planners, forecasters, trafficers, roostermedewerkers, data-analisten, all-round WFM’ ers; wij zetten ze graag in om jouw organisatie te optimaliseren.

Inrichting Learning loops

Successen zijn mooi, van fouten leer je meer. Maar hoe maak je je omgeving zo, dat fouten maken kan en mag, én dat daarvan geleerd wordt? Daar helpen wij je graag bij. We zijn specialist in het inrichten van learning loops.

Van data, informatie maken

Data is prachtig, het gaat erom wat je ermee kunt en doet. Ingewikkelde WFM-rapportages en losstaande databergen lossen meestal weinig op. Wij van Spril begrijpen hoe we de data kunnen omzetten naar direct bruikbare informatie. Onze specialisten ontwikkelen maatwerkrapportages waar je echt wat aan hebt door databronnen te analyseren, samen te voegen en te ontginnen. We werken volgens de kennispiramide en de 5B’s omdat die methode leidt tot ongekend inzicht en aanzet tot acties.

Een goede planning/rooster maken

Een goed rooster maken in een klantcontactcentrum is jongleren voor gevorderden. Het vereist vaardigheden die verder reiken dan alleen analytische. Een planner moet namelijk rekening houden met verschillende belangen. De klant wil altijd geholpen worden; de medewerker houdt van vaste werkuren; de manager denkt aan het servicelevel én de wensen van de medewerkers; de teamleider wil zo veel mogelijk meetbaar hebben, de senior executive heeft ook het kostenplaatje en de efficiëntie in het hoofd.

Verlagen personeelskosten

Kosten besparen zonder aan kwaliteit in te boeten. Dat lijkt een onmogelijke opgave en tóch kan het. Door processen slimmer in te richten is veel winst te behalen. Maar misschien kan er wel meer. Onze specialisten zoeken graag samen met je uit wat.

Implementeren besturingsmethodieken

Het besturen van een klantcontactcenter of een Workforce managementafdeling vereist de juiste methodiek. Maar welke is dat? Dat weten de specialisten van Spril. Ze bekijken samen met jou of jouw besturingsmethodiek voldoet en welke methodiek passend zou zijn.

Meer weten?

Laat hier je telefoonnummer achter, en onze collega’s bellen je zo snel mogelijk terug om je meer te vertellen over Spril!

Toegang tot premium artikelen

Sluit venster

Login

Account maken

Ik zoek een interimmer

Sluit venster

Vul je gegevens in

Offerte aanvragen

Sluit venster

Uw gegevens