Goede softwarekennis is voor professionele planners van groot belang.

Ortec & Spril

Daarom wordt de kennis van de professionals binnen Spril geüpdatet wanneer dat nodig is. Om daaraan te voldoen worden er regelmatig demosessies georganiseerd. Recent hebben maar liefst achttien collega’s een informatieve online demo meeting gehad met #ORTEC. Dit waren voornamelijk interim planners en functioneel beheerders die informatie hebben gekregen over de nieuwste functionaliteiten van OWS (ORTEC Workforce Scheduling).

In deze demosessie de nieuwe module: Ad Hoc planning

De planners binnen Spril hebben kennis van veel verschillende roostersoftwarepakketten, waaronder die van ORTEC. Dit systeem, ook wel OWS genoemd, bestaat uit meerdere modules. In deze demosessie werd o.a. een nieuwe module gepresenteerd, genaamd ‘de Ad Hoc module’.

Ad Hoc planning helpt met het efficiënt en adequaat inspelen op (ad-hoc) wijzigingen in de planning. Denk hierbij aan een plotselinge verandering in het dienstrooster of een acute verandering in de werkvraag. Met de Ad Hoc module is het dienstrooster ook snel en overal toegankelijk.

De meerwaarde voor de planner

De planners binnen Spril zagen tijdens de bijeenkomst meerdere voordelen in deze nieuwe module. Lars van Niekerk, werkzaam als planner bij Argos Zorggroep, zag het als een goede toevoeging op hun huidige gebruik. Bij deze zorggroep zijn ze momenteel de manier van plannen aan het veranderen. Er wordt één bepaald team volledig gezet op de Ad Hoc planning. De functionaliteiten van de module van ORTEC sluiten hier goed op aan. Zo vertelde Lars; “ik zie veel toegevoegde waarde, het is een makkelijke, simpele en mooie functionaliteit. Ik hoop dat de organisatie dit te zijner tijd kan gaan inzetten.”

Andere functionaliteiten die tijdens de sessie aanbod kwamen waren:

  • ‘Lenen bij de buren’, oftewel het inzetten van personeel vanuit andere roostergroepen.
  • Zelfroosteren; wat is dat en wat kan een organisatie ermee?
  • De nieuwe ESS (employee self service) app.
  • De nieuwe MSS (manager self service) functionaliteiten.

Dergelijke demosessies zijn bij Spril altijd interactief

De deelnemers kunnen luisteren en kijken naar de nieuwe informatie, maar ook actief vragen stellen. De gedeelde kennis nemen de planners dan ook weer mee in hun opdrachten. Zo levert Spril altijd up-to-date kennis en daarmee toegevoegde waarde.

Heb jij vragen over je roostersysteem, de inrichting daarvan of het gebruik? Of over personeelsplanning in het algemeen? Kom dan eens met ons praten. We helpen je graag verder!

Pagina delen: