Liefdesbrief aan de OR van een WFM-specialist

“Jij de emotie en ik de cijfers.”

Hier zitten we dan, aan weerszijden van de tafel. Het voelt een beetje ongemakkelijk, want we moeten samenwerken in het belang van de medewerkers. Maar we kijken zo verschillend naar de Klantcontactcenterwereld.

Misschien komt dat doordat we een beetje tegenpolen zijn van elkaar: jij de emotie, ik de cijfers.

Maar als we goed voor de medewerkers willen zorgen, moeten we elkaar begrijpen. Daarom wil ik graag het volgende met je delen:

Het doet mij pijn als je zegt:

“Diensten moeten eerlijk verdeeld worden.”

Want dan hoor ik:

“Medewerkers kunnen niet meer een voorkeur geven voor diensten.”

Wanneer jij pleit voor:

“Medewerkers moeten invloed hebben op hun eigen roosters.”

Maak ik me zorgen dat:

“Wie leeft de Arbeidstijdenwet na?”

Als jij zegt:

“Het moet geen Big Brother worden.”

Vrees ik voor:

“De Adherence gaat eraan.”

Als er wordt beweerd:

“Dan rooster je toch gewoon iemand anders in?”

Realiseer ik mij:

“De Shrinkage wordt te hoog.”

Daarom wil ik je heel graag vragen… Zullen we een keertje afspreken?


Geschreven door: Bas Slotboom

Klanten over Spril

Lees alle verhalen

”We kunnen de personeelscapaciteit beter afstemmen op de behoefte”Vodafone-Ziggo

Lees meer

Pagina delen: