Wat is Poolmanagement?

Poolmanagement is het dusdanig inrichten van de groep medewerkers, dat deze kan meebewegen met de variatie in klantvraag, nu en in de toekomst. Daarom wordt het ook wel tactische en/of strategische personeelsplanning genoemd.

Sta jij voor een uitdaging?

Heeft jouw Contactcenter ook zo’n moeite om de klasjes vol te krijgen? Niet alleen in aantallen, maar ook op de juiste vaardigheden en competenties? Wil jij voorkomen dat het steeds lastiger wordt om de pool medewerkers op orde te houden? Ga dan aan de slag met tactisch en strategisch poolmanagement!

De juiste medewerker vinden

Het is immers steeds lastiger om genoeg mensen te vinden die ook nog een geschikt zijn voor de baan. De medewerker van nu heeft namelijk andere kennis, vaardigheden en competenties nodig dan de medewerker van 15 of 3 jaar geleden. Dus hoe ziet de medewerker van 2020 eruit? Wat betekent dat voor de mensen die nu in dienst zijn? Daarnaast zit de arbeidsmarkt voor contactcentermedewerkers behoorlijk op slot. Hoe ga je daar als werkgever mee om?

De invloed van de wereld om ons heen

De arbeidsmarkt in Nederland is voortdurend in beweging, zo ook de omgeving van het bedrijf. Welke impact heeft dit op het personeelsmanagement? Hoe verandert de klantcontactstrategie en wat betekent dit voor het type mensen dat nodig is? In welke mate bemoeit de overheid zich met de afspraken die ik met mijn medewerkers wil maken? Wat betekent de veranderende pensioenleeftijd voor de samenstelling van mijn personeelsbestand? Dit zijn een paar van de vragen die je zult moeten beantwoorden als je als bedrijf met strategisch personeelsmanagement aan de slag wilt.

Als capaciteitsmanager of WFM-manager zul je hier ook over moeten nadenken en meedenken. WFM adviseert doorgaans niet alleen op operationeel, maar ook op tactisch en strategisch niveau. En de middellange en lange termijn zijn dichterbij dan je denkt! Dus hoe ga jij zorgen dat je daar grip op krijgt of goed over kunt adviseren? En omdat je als WFM veel invloed hebt op de portemonnee van het contactcenter: Hoe hou je zicht op de financiële gevolgen van de keuzes die je kunt maken?

Ben jij capaciteitsmanager of WFM-manager en wil jij ook beter in staat zijn deze vragen te beantwoorden? Schrijf je dan in voor de training “Poolmanagement & budgetteren” van Spril.

De training Poolmanagement & budgetteren

In deze training praten we je bij over recente ontwikkelingen op de arbeidsmarkt, de impact van wetgeving op ons werk en de verschillende contractvormen waarmee je kunt werken. Je leert ook hoe je kunt bepalen welke schaalbaarheid jouw organisatie nodig heeft en hoe je die kunt organiseren. Ook kijken we wat dat nou allemaal kost, zo’n contactcenter, hoe het fte-budget tot stand komt en wat de belangrijkste kostencomponenten in het capaciteitsplan zijn.

Aan het eind van de dag ben je beter in staat je werkterrein te verbreden naar tactisch en strategisch poolmanagement en weet je hoe je de financiële gevolgen van capaciteitskeuzes inzichtelijk kunt maken.

De training “Poolmanagement & budgetteren”  worden meerdere keren dit jaar gegeven. Kijk in onze Agenda.

Pagina delen: