Workforce Management Software selectie

Workforce Management Software selectie

Overweegt u de aanschaf van een softwarepakket om uw personeelsplanning en WFM-proces te ondersteunen? Of bent u nieuwsgierig wat een Workforce management softwarepakket voor u kan betekenen? Of welk pakket voor u het meest geschikt is? Lees dan zeker even verder.

 

  • Onafhankelijke blik en ruime ervaring pakketten

  • Hulp bij aanschaf nieuw pakket

  • Meer rendement uit uw huidige pakket

Whitepaper: de waar van een pakket van eisen (PVE)

Workforce Management en het verhaal achter de software

Workforce management heeft tot doel om een goede balans te vinden tussen de efficiency behoefte van de organisatie, de service behoefte van de klant en de persoonlijke behoefte van de medewerkers. Een voorwaarde van het goed functioneren van een WFM-afdeling binnen een contactcenter is dat de processen vastgelegd en ingericht zijn.

Is dit het geval, dan is WFM grotendeels een rekenoefening. Alle variabelen die van invloed kunnen zijn op het planproces dienen te worden gevangen in wiskundige vergelijkingen. De complexiteit van deze vergelijkingen laten zich beïnvloeden door de hoeveelheid aan verschillende skills en mediatypes (bv. voice en non-voice) die de organisatie kent.

Software-oplossingen

Tegenwoordig zijn er tal van softwareproducten die speciaal ontwikkeld zijn om het Workforce managementproces te begeleiden. Deze pakketten zijn zowel voor grote als kleinere contactcenters geschikt. Of u nu groot of klein bent, als u effectieve roosters wilt maken dan kan software u daarbij helpen.

Vandaag de dag zijn er naast de Cliënt-oplossingen ook SAAS (software as a service) oplossingen beschikbaar. Deze SAAS-oplossingen doen zeker niet onder voor de bekende Cliëntoplossingen en ze zijn prijstechnisch aantrekkelijk om ook in kleinere Contactcenters uit te rollen. De kosten van de SAAS -oplossingen worden maandelijks gefactureerd en zijn maandelijks aanpasbaar en kunnen goed voorzien in de wensen van nu en niet onbelangrijk: WFM- software helpt u in minder tijd betere resultaten te behalen.

Spril en Software

Spril heeft met haar onafhankelijke blik en ruime ervaring in de markt, alle kennis in huis om u te helpen een goede keuze te maken in aanschaf, maar ook om u te helpen meer rendement uit uw huidige pakket te halen. Voorbeelden van advies op dit vlak is een software selectietraject, of software “APK” waar de verbeterpunten inzichtelijk worden gemaakt. Wilt u graag wat meer informatie over wat een WFM-pakket voor uw contactcenter kan betekenen? Neem gerust contact met ons op, we komen graag bij u langs.

Klanten over Spril

Lees alle verhalen

”We kunnen de personeelscapaciteit beter afstemmen op de behoefte”Vodafone-Ziggo

Lees meer