Agenda

Gesprekstechnieken voor WFM-ers 2 – 19 juni 2019

Een goede WFM-er is niet alleen goed op de vakinhoud, maar weet ook hoe hij de operatie kan meenemen in de keuzes die gemaakt (kunnen) worden. In deze training bespreken we de basis van communicatie, aandachtspunten bij het geven van een presentatie, het belang van vragen stellen en hoe je een goed advies kunt geven.

Lees verder >>

Locatie: Centrale plek in Nederland Datum: 19 juni 2019 vanaf 10:00 t/m 16:00

WFM de basis Training – 26/06/19

Ben je enthousiast over het mooiste vakgebied en wil je hier graag meer over weten. Geef je dan nu op voor deze interactieve training. In deze training leggen we de beginselen van Workforce Management uit, we leggen de verbanden tussen de verschillende processtappen, bespreken de terminologie en gaan capaciteits- en servicelevelberekeningen maken.

Lees verder >>

Locatie: De training worden gegeven op een inspirerende en centrale plek in Nederland waarbij de lunch is inbegrepen Datum: 26 juni 2019 vanaf 10:00 t/m 16:00

WFM voor Teamleiders 3 juli 2019

Deze training is voor teamleiders op het Contactcenter die meer willen weten over Workforce Management, zodat je effectievere keuzes kan maken en samenwerken. In deze training gaan wij het o.a. hebben over Contactcentermanagement en de rol van Workforce Management, de WFM-cyclus, ontwikkeling van een callcenter naar een multimediacenter, samenwerking operatie en WFM.

Lees verder >>

Locatie: Centrale plek in Nederland Datum: 3 juli 2019 vanaf 10:00 t/m 16:00

Traffic Management de basis Training – 04/09/19

Ben je enthousiast over het mooiste vakgebied en wil je graag meer over Traffic Management weten. Geef je dan nu op voor deze interactieve training. In deze training leggen we de beginselen van Traffic Management uit. Hoe kun je de dagelijkse prestatie volgen? Welke reactiestrategieën heb je om bij te sturen. Wat is de impact van adherence en wat houdt The Power Of One in? Wie was Erlang en wat kun je met de wachttijdtheorie?

Lees verder >>

Locatie: De training worden gegeven op een inspirerende en centrale plek in Nederland waarbij de lunch is inbegrepen Datum: 4 september 2019 vanaf 10:00 t/m 16:00

Klas 2: Post HBO Workforce Management

De Post HBO Workforce Management voor het Klantcontactcenter” van Spril, is een Registeropleiding die bijdraagt een verantwoorde verbreding en verdieping van je vakkennis en relevante competenties en vaardigheden. De opleiding is gericht op het optimaliseren van je beroeps- en functie-uitoefening en maakt van jou een “complete WFM-er”. Allround, praktijkgericht, met een duidelijk theoretisch fundament. Deze opleiding is uniek in Nederland! Na het succesvol afronden ontvang je het officiële diploma van de Stichting Post-HBO Nederland en mag jij je gediplomeerd en geregistreerd WFM-er noemen.

Lees verder >>

Locatie: Hampshire Hotel Holthurnsche Hof, Zevenheuvelenweg 48A, 6571 CK Berg en Dal Datum: 5 september 2019 vanaf 9:30 t/m 17:30

Tactische Opleiding Personeelsplanners 10/09/19

De Tactische Opleiding Personeelsplanner past bij iedere organisatie die aan capaciteitsmanagement doet en planners in dienst heeft. De planner kan zich met deze opleiding verder ontwikkelen op het gebied van capaciteitsmanagement en kan zo beter acteren op de vraagstukken rond personeelsplanning. Het doel van deze training is dat het de planner voorziet van kennis en motivatie om vanuit tactisch perspectief de planning te kunnen onderhouden en met de gewonnen data de organisatie gevraagd en ongevraagd te voorzien van adviezen op het gebied van capaciteitsmanagement.

Lees verder >>

Locatie: Centrale plek in Nederland Datum: 10 september 2019 vanaf 09:30 t/m 16:00

Opleiding Operationeel WFM

De Opleiding Operationeel WFM is een opleiding waarbij de werkpraktijk van de (toekomstige) roosteraar of trafficker een centrale plaats inneemt. Daarbij is er voldoende aandacht voor de theoretische onderbouwing. In de opleiding gaan we diep in op de vakinhoud die relevant is voor een operationeel WFM-er: een optimale werkvoorraadverwerking door het efficiënt en effectief aansturen van de medewerkers van het klantcontactcenter. Daarnaast besteden we aandacht aan competentieontwikkeling en het vergroten van relevante vaardigheden.

Lees verder >>

Locatie: De training wordt gegeven op een inspirerende en centrale plek in Nederland en zal in september plaatsvinden. Datum: 11 september 2019 vanaf 10:00 t/m 16:00

Forecasting de basis Training – 12/09/19

Deze training helpt jou om zonder allerlei ingewikkelde statistische modellen tot een begrijpelijke forecast te komen, je leert o.a. patronen te ontdekken en aan het einde van de training weet je welke stappen jij moet nemen om tot een forecast te komen. Je hebt kennis gemaakt met data-schonen, kunt forecastmodellen op basis van gemiddelden, trend en seasonality maken en je kunt met behulp van de MAPE inschatten welke forecastmethode jij het beste kunt gebruiken.

Lees verder >>

Locatie: De training worden gegeven op een inspirerende en centrale plek in Nederland waarbij de lunch is inbegrepen Datum: 12 september 2019 vanaf 10:00 t/m 16:00

Workshop Arbeidstijdenwet (ATW) – 12/09/19

Het maken van roosters kost veel tijd. Vaak zien we dat de Arbeidstijdenwet het laatste knelpunt is bij het maken van roosters. Het doorvoeren van wijzigingen omdat ze bijvoorbeeld niet voldoen aan regels over rusttijden of werktijden kost veel tijd. Het spanningsveld wordt nog groter als het sprake is van consignatiediensten of oproepdiensten. Leer in deze korte, praktische cursus om vroeg overtredingen van de ATW te voorkomen en bespaar hiermee tijd en geld.

Lees verder >>

Locatie: Utrecht of Amersfoort Datum: 12 september 2019 vanaf 12:30 t/m 16:30

Opleiding Tactisch-strategisch WFM

De Opleiding Tactisch-strategisch WFM is een opleiding waarbij de werkpraktijk van de (toekomstige) forecaster of capaciteitsmanager een centrale plaats inneemt. Er wordt ruim aandacht besteed aan de theoretische onderbouwing en gaan we tijdens de opleiding diep in op de vakinhoud die relevant is voor een tactisch-strategisch WFM-er: kennis van (de samenhang tussen) alle elementen die de operatie en capaciteit van het klantcontactcenter raken. Daarnaast besteden we aandacht aan competentieontwikkeling en het vergroten van relevante vaardigheden.

Lees verder >>

Locatie: De training wordt gegeven op een inspirerende en centrale plek in Nederland en zal in september plaatsvinden. Datum: 12 september 2019 vanaf 10:00 t/m 16:00

Rapportage en Analyse binnen het KCC 18 september 2019

Deze training is voor WFM-ers die meer inzicht willen in hoe de resultaten op het Contactcenter tot stand komen en die willen weten aan welke knoppen ze kunnen draaien om te verbeteren.

Lees verder >>

Locatie: Centrale plek in Nederland Datum: 18 september 2019 vanaf 10:00 t/m 16:00

Capaciteitsmanagement en Erlang C de basis Training – 24/09/19

In deze training over Capaciteitsmanagement/capaciteitsplanning en Erlang C, gaan we het hebben over Poolmanagement, wachttijdtheorie (Erlang-C), computersimulatie, voice- en non-voice stromen, voor- en nadelen van single en multi-skilling en we gaan capaciteits- en budgetberekeningen maken.

Lees verder >>

Locatie: De training worden gegeven op een inspirerende en centrale plek in Nederland waarbij de lunch is inbegrepen Datum: 24 september 2019 vanaf 10:00 t/m 16:00

Zelfroosteren binnen het KCC 25 september 2019

Veel organisaties praten over zelfroosteren en willen er graag mee aan de slag. Maar wat is zelfroosteren eigenlijk en welke vormen zijn er? Waar moet je rekening mee houden als je wilt gaan zelfroosteren, op het vlak van operationele ondersteuning maar ook bij de begeleiding van deze organisatieverandering? In deze training geven we je handvatten om mee te gaan in de transitie naar een zelfroosterende operatie.

Lees verder >>

Locatie: Centrale plek in Nederland Datum: 25 september 2019 vanaf 10:00 t/m 16:00

WFM de basis Training – 02/10/19

Ben je enthousiast over het mooiste vakgebied en wil je hier graag meer over weten. Geef je dan nu op voor deze interactieve training. In deze training leggen we de beginselen van Workforce Management uit, we leggen de verbanden tussen de verschillende processtappen, bespreken de terminologie en gaan capaciteits- en servicelevelberekeningen maken.

Lees verder >>

Locatie: De training worden gegeven op een inspirerende en centrale plek in Nederland waarbij de lunch is inbegrepen Datum: 2 oktober 2019 vanaf 10:00 t/m 16:00

Gesprekstechnieken voor WFM-ers 1 – 9 oktober 2019

Een goede WFM-er is niet alleen goed op de vakinhoud, maar weet ook hoe hij de operatie kan meenemen in de keuzes die gemaakt (kunnen) worden. In deze training bespreken we de basis van communicatie, aandachtspunten bij het geven van een presentatie, het belang van vragen stellen en hoe je een goed advies kunt geven.

Lees verder >>

Locatie: Centrale plek in Nederland Datum: 9 oktober 2019 vanaf 10:00 t/m 16:00

Workshop Arbeidstijdenwet (ATW) – 10/10/19

Het maken van roosters kost veel tijd. Vaak zien we dat de Arbeidstijdenwet het laatste knelpunt is bij het maken van roosters. Het doorvoeren van wijzigingen omdat ze bijvoorbeeld niet voldoen aan regels over rusttijden of werktijden kost veel tijd. Het spanningsveld wordt nog groter als het sprake is van consignatiediensten of oproepdiensten. Leer in deze korte, praktische cursus om vroeg overtredingen van de ATW te voorkomen en bespaar hiermee tijd en geld.

Lees verder >>

Locatie: Utrecht of Amersfoort Datum: 10 oktober 2019 vanaf 12:30 t/m 16:30